close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדריך רכישת דירה מקבלן

מערכת שורשכח אדר א, תשפב01/03/2022

לא בכדי בוחרים רבים לרכוש דירה מקבלן במקום דירת יד 2. אחד היתרונות הבולטים של רכישת דירה מקבלן הוא האיכות והאסתטיקה, אולם חייבים לדעת כמה דברים לפני

תגיות:
צילום: freepik
יש בישראל, מהצפון ועד הדרום, מגוון רחב של פרויקטי בנייה ודירות קבלן, בגדלים שונים, המוצעות למכירה. יותר ויותר זוגות, וגם יחידים, בוחרים לרכוש דירה מקבלן כדי ליהנות מתנאים טובים. אלו יכולות להיות
צילום: freepik
דירות קטנות בנות 2 חדרים או דירות גדולות בנות 5 או אפילו 6,7 חדרים. כך או כך, כשמדובר בדירות קבלן, חשוב להתנהל לאורך כל הדרך בחוכמה כדי למנוע תקלות, טעויות וגם אי הבנות בעתיד.

על היתרונות של רכישת דירה מקבלן
לא בכדי בוחרים רבים לרכוש דירה מקבלן במקום דירת יד 2. אחד היתרונות הבולטים של רכישת דירה מקבלן הוא האיכות והאסתטיקה. דירות קבלן וכך גם השטחים הציבוריים הסמוכים להן בבניין מושקעים מאד, מרשימים וגם מפוארים. בדרך כלל בבניין עם דירות קבלן, הלובי יהיה מרווח מאד, הוא יהיה מחופה בשיש או באבן יפה וניתן יהיה לראות כי הושם דגש רב על כל פינה ופינה. בנוסף, בנייה של קבלן מבטיחה לנו עמידה בסטנדרטיים גבוהים. הסיכוי, במקרים כאלה, לתקלות או בעיות, הוא נמוך יחסית וגם יש אחריות על המבנה ועל הדירה עצמה.

תהליך מורכב ולא מעט בירוקרטיה
לצד היתרונות הרבים, חשוב גם לזכור שרכישת דירה מקבלן היא תהליך מורכב וארוך, הכולל בתוכו לא מעט ביורוקרטיה והתנהלות אל מול הקבלן עוד הרבה לפני קבלת הדירה. זה מתחיל בחתימה על מסמך "זיכרון דברים" או חתימה על "טופס בקשת רכישה" וממשיך בתשלומים שונים, ביניהם דמי רצינות. חשוב ואף מומלץ מאד להיעזר בעורך דין, במקרים כאלה, ולו כדי לוודא שכל זכויותיכם נשמרות וכי ההליך, כמו גם החוזה וכל שאר ההסכמים, נכתבים בהתאם לחוק.

איך עושים את זה נכון – 3 טיפים חשובים
כדי לוודא שאכן אתם מתנהלים נכון וחכם וגם נמנעים מטעויות ואי הבנות, שיכולות בהמשך לעלות ביוקר, ריכזנו עבורכם 3 טיפים חשובים שיעזרו לכם לעבור את המהלך הזה בקלות רבה יותר:
1. לקבל את כל הפרטים – לפני שאתם חותמים על החוזה מול הקבלן, אספו את כל הנתונים שניתן לאסוף אודות הדירה עצמה וגם על הסביבה. בקשו מהקבלן לקבל תמונה של הבניין, בדקו איתו כמה דירות צפויות להיות בו, בחנו את השכונה, אילו מבנים יש בה, האם יש תחבורה ציבורית שעוברת בסמוך לבניין שלכם, מה צפוי להיבנות באותו אזור בטווח הקרוב והרחוק, האם ישנם מפגעים באזור שיכולים להשפיע על איכות החיים שלכם ועוד.
2. לברר את הפרטים על היזם, הקבלן וקבלן הבנייה – בדקו כל מה שאתם יכולים אודות היזם, הקבלן שמרכז את העניין וגם הקבלן שבונה את הפרויקט. בררו שיש ברשותם את כל האישורים הדרושים, כולל טופס 4, הלא הוא טופס אישור אכלוס (כלומר, כזה המאשר את המגורים בדירה לאחר השלמת הבנייה) וכי כל ההתנהלות נעשית באופן תקין וכשר.
3. לברר עלויות נלוות – לפני שאתם חותמים על החוזה, בדקו מראש את כל העלויות הנלוות לעסקה מלבד עלות הדירה עצמה. למשל, תשלום לרשויות, תשלום לאנשי מקצוע נוספים, ריהוט שייתכן ושתצטרכו לרכוש, הובלה (אולי גם מנוף) ועוד. הגדירו את התקציב שלכם והשוו אותו לסך כל העלויות שאתם נדרשים. קחו בחשבון שייתכן ותהיינה הוצאות נוספות מפתיעות, בלתי צפויות.
4. בדיקה אל מול הנייר – השוו את מה שקיבלתם למה שמופיע על הנייר. האם אכן בוצעו כל הפעולות הבסיסיות הקשורות בחיבור לחשמל, למים, לצנרת וכו', האם הכל עובד בצורה תקינה והאם הדירה שלכם נראית בדיוק כפי שהובטח לכם מבחינת חלוקה, שטח ועוד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה